Højskolehistorisk Forening på Folkemødet 2015

Højskolehistorisk Forening bidrog ligesom i 2014 med et arrangement under årets Folkemøde på Bornholm.

Af Hans Grishauge og Mogens Hemmingsen

Den højskolehistoriske scene er åben for alle, der ønsker at fortælle en historie. En fortælling må vare fem minutter, og den skal passe til temaet "Min bedste Højskoleoplevelse".

Anekdoten kan være sjov, fræk, politisk, alvorlig, sand, pyntet eller bare lige fra hjertet.

Beskrivelse:

Højskolehistorisk Forening deltager igen i år med et programpunkt ved Folkemødet på Bornholm. Lørdag den 13. juni i "Grundtvig-teltet" på Nordlandspladsen lige overfor Cirkuspladsen på Strandvejen. Den højskolehistoriske scene er åben for alle, der har lyst til at fortælle en historie, en fortælling må vare max. fem minutter, og den skal passe til temaet "Min bedste Højskoleoplevelse".

Der er plads til 15 fortællere, og man kan forhåndstilmelde sig til hans@grishauge.dk. "Min bedste højskoleanekdote kan være sjov, fræk, politisk, alvorlig, sand, pyntet eller bare lige fra hjertet. Hver deltagende fortæller skal vælge en yndlings-højskolesang som fællessang.

Aftenens program vil komme til at handle om Højskole og Fortælling afvekslet med fællessang fra højskolesangbogen. Kom og vær med til en hyggelig uformel aften!! Vi begynder kl. 19.30."

Således lød indbydelsen til en højskolehistorisk aften med gode fortællinger og fællessang.

Der blev fortalt og sunget - mange bød ind med bidrag til en hyggelig aften.

Bornholms Højskole, Rødding Højskole bl.a. og med Jesper Mosbøl ved klaveret.

Rødding Højskole
Rødding Højskole og mange andre bidrog til en god højskoleaften på Folkemødet

Foto: Lars Høbye