Billeder Krogerup Højskole

Flere billeder til artiklen "Krogerup Højskole - mit liv som højskolebarn"

undefined Roar Skovmand i lejligheden på Krogerup – slåbrokken var vigtig i de kolde vintre med gennemtræk.

undefined Inger Dahl, gift med Roar Skovmand, var økonoma, oldfrue, højskolelærer og mor til Sven, Morten, Kirsten og Nanna. Her ses hun sammen med Kirsten

undefined Krogerups lærere 1948. Fra venstre: Olga Bartholdy, Hal Koch, Inger Dahl, Roar Skovmand, Olga Gedde, Knud Gedde, Thora West, Ditte Nyboe Andersen og Poul Nyboe Andersen.

undefined Skovmand-børnene ved hovedtrappen. Fra venstre: Morten (med cykel), Kirsten, Sven og en gæst med en lille dreng. Nederst på trappen sidder Nanna.

undefined Lærerunderholdning lørdag aften kan godt være lidt pinlig for de små familiemedlemmer i forgrunden. Her ses fra venstre Erik Knudsens kone Lise, Roar Skovmand og hans kone Inger Dahl (næsten skjult), Olga Bartholdy, Ditte og Poul Nyboe Andersen og yderst på højre fløj Erik Knudsen. (1954)